tisdag 6 oktober 2009

Svar från genetiklab

Neurologen ringde idag när jag, Oscar, Assar och T var ute på promenad i det härliga höstvädret. Genetiklab var klara med sin sökning efter andra med samma kromosomknas som Oscar, sade hon. Resultatet var ett publicerat fall, en tysk flicka. Inga i sverige. Frågan är ju bara vad detta innebär för oss och Oscar? Den tyska flickan var som Oscar sen i utvecklingen, men hade också "problem med ögonen och problem med nervbanorna" men tyvärr så specificerade inte neurologen hur dessa problem gestaltade sig, så det är svårt att veta om lilleman har samma. Vi ska få komma och prata med genetikerna själva istället för att få bäst svar på våra frågor, men jag vill ha svar NU. Tycker inte om att inte ha kontroll över saker.

T tog det dock med ro som han gör med det mesta.

Nu är han med Oscar på tittut som är späd/småbarnsverksamhet liknande öppna förskolan fast via habiliteringen och för barn med funktionshinder, och jag sitter här och ska strax börja plugga lite pedagogik.

Senare ska jag gå och hämta Hugo i skogen, vi ska gå på hans allra första tandläkarbesök. Jag är faktiskt ganska nervös, för Hugo är ENVIS och har mycket bestämda åsikter. Han kan mycket väl få för sig att tandläkaren inte får titta på honom alls. Dagis skulle försöka förbereda honom lite idag under dagen och prata om att jag skulle komma tidigare och att vi ska till tandläkaren och vad man gör där, så det känns ju bra iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar