måndag 19 oktober 2009

Städdag

Igår hade vi städdag. Jag underhöll barnen och gick runt och plockade alla saker som hamnat på fel ställe för att man inte orkat ta ställning, typ tidningar som jag kanske tänkt läsa men inte hunnit osv. T skurade badrummet och findammsög lite, för han dammsög i veckan så det var inte så smutsigt. Sedan kom T´s syster hit med sin kille som är elektriker, och han hjälpte oss att dra om två eluttag, till tvättmaskinen och diskmaskinen. Superbra att ha hantverkare i släkten!
Det är så skönt när det är städat! Jag har utvecklat ett svårt kontrollbehov där ett inslag är att det är jätteviktigt för mig att det är städat hemma. Jag mår dåligt annars, blir trött och vill bara sova. Jag vet att alla "råd till småbarnsfamiljen" är att släppa lite på kraven, det behöver inte vara så städat, men jag mår ju faktiskt dåligt om det är ostädat, jag tappar energi. Detta innebär dock inte att det är superstädat hemma hos oss, långt ifrån, men när det kommer under en viss nivå så mår jag dåligt. Tyvärr är jag inte så särskilt bra på att städa, det är först när T gör det som det blir ordentligt gjort, även om det tar lång tid. Som exempel tog det honom halva dagen att städa och skura badrummet som för mig tar max två timmar, men sedan blev det också mycket snyggare än när jag gjort det.

Sedan fick Oscar svårt att andas, så T fick åka till sachsska med honom, men de behövde inte ligga kvar, de sprayer han har räcker, så det var ju bra det iaf. Men nu är han förkyld också, och Hugo med. Så nu vet jag inte alls hur det blir med vaccineringen på onsdag. T´s mamma kan vara hemma med Hugo, men om Oscar är för sjuk får han inte vaccineras. J-la "nya influensa", jag blir knäpp! Orkar inte gå runt och vara orolig, men kan inte låta bli, dels för Oscar och dels för min pappa som är sjuk och inte ens kan vaccineras. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar