torsdag 8 oktober 2009

En härlig dag!

En härlig höstdag idag, strålande sol och klarblå himmel men med lite fräsch kyla i luften. Me like! Har också hunnit läsa en del om Paulo Freire och känner att jag har en hel del uppslag för både grupparbetet och det individuella, så en lyckad pluggdag är det också. Dessutom sov Oscar ganska bra i natt, vaknade bara 2 gånger, så jag är bara liiite trött...
Nu ska jag gå och hämta Hugo lite tidigare och gå till biblioteket i skarpnäck, jag blev så inspirerad när jag var i högdalen igår. När man pluggar är det lätt att glömma hur det är på de vanliga biblioteken eftersom man oftast lånar sina böcker i skolan, men igår i högdalen dök det upp en massa trevliga minnen från alla mina biblioteksbesök när jag var liten, så jag kände att jag vill förmedla det till mina barn.
Får se vad han tycker! Senast han var på ett bibliotek röjde han bara, så hoppas att han har mognat lite sedan dess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar