torsdag 29 oktober 2009

Fortfarande sjuka...

Jupp, vi är fortfarande sjuka. Hugo, som jag trodde höll på att bli frisk, kräktes igår och hostar jättemycket och ligger i soffan och mår inte alls bra. Oscar är okej, men fortfarande feber, hosta och jag vet inte hur mycket snor och slem. Men i natt sov han iaf hela natten, så kanske det håller på att bli bättre nu. T är iaf frisk, så det är ju bra, men jag har ont i huvudet och halsen, så vi har bara bytt roller. Fast jag är inte lika sjuk som T var, och hoppas verkligen att jag inte blir det heller. Så idag är en tråkdag.
Passade på att kolla igenom mina scrapbooking-saker när barnen sov, och insåg att jag aldrig kommer att hinna pyssla med dem, så jag har bestämt mig för att sälja av lite på tradera. Känns trist att inte hinna, undrar vad jag trodde när jag köpte allt... Fast lite sparar jag, man måste ju vara optimist, något litet kan jag nog hinna "scrappa" ihop!

Annars hänger jag framför datorn och surfar efter en vagn. Ja, jag vet att jag är lite skadad! Men jag vill inte lämna buggan på dagis när Oscar sedan börjar, och han kan inte sitta i deras vagnar eftersom han inte sitter så bra och är så liten, så då behöver jag något som han kan ha på dagis. Anledningen till att jag inte vill lämna buggan där är dels att jag tror inte att de kommer att vara tillräckligt försiktiga med den och dels att den kan bli stulen. Så nu letar jag billig bugga eller något liknande helt enkelt. Har resonerat mig fram till att det viktiga är sittdelen, att det är en fast ergonomisk sittdel som går att ha mot sig, sedan om den är snygg eller inte eller om den är skön att köra bryr jag mig mindre om. Jag ska ju bara köra den till dagis liksom, sedan får de ha den. Dock känns det som att jag kanske borde sälja av en vagn då, men kan inte riktigt motivera att göra mig av med någon av dem... Det skulle vara maclaren isf, och det är ju helt fel årstid att sälja paraplyvagn... Dessutom är det ju bra att ändå ha en paraplyvagn också. Så jag säljer nog ingen vagn nu iaf! Även om det blir trångt i förrådet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar