fredag 5 februari 2010

Veckans läkarbesök avklarade

Japp, denna vecka har Oscar blivit avklädd och klämd på av främlingar vid inte mindre än tre tillfällen. I tisdags var vi hos dietisten/nutritionsmottagningen, lilleman hade gått ner 100 g sedan bvc-vägningen för en månad sedan, men det är ingen fara, kanske bara beror på olika vågar. De tyckte att allt verkade bra och sade att han får dricka precis så mycket minimax han vill och att vi ska fortsätta försöka med mat, men att det inte gör något om han inte äter så länge han dricker sin minimax. Det känns väldigt skönt, för vi har haft bakslag med maten igen, han konstrar till och med med gröten för det mesta nu. Men trots detta har de äntligen lyckats få i honom lite bröd och lite banan på dagis, så det finns ju hopp iaf.
Sedan var vi på hjärt-ultraljud i onsdags, det var jag ju rätt nojig inför, men allt fungerade precis som det skulle, så nu kan jag släppa den nojan. Otroligt skönt!
Slutligen var vi hos lungläkaren igår, också det med bra resultat. Allt verkade bra, och vi kom överens dels om att fortsätta med medicineringen för att ev pröva att sluta i sommar, och dels om att vår vanliga barnläkare ska ta över att kolla lungorna. Jag bad också att de skulle skicka över journalkopior till honom så att alla uppgifter finns samlade hos den läkare vi träffar oftast.

Annars har det funkat bra på dagis nu också, i måndags hade han suttit bredvid de andra barnen och plockat med klossar ignorerat sin resurs i säkert 30 min. Min stora pojke! Men idag gick det inte så bra, de ringde mig vid halv ett för att han bara var olycklig... Han blev dock nöjd när vi kom hem. Min teori är att det har varit lite för många läkarbesök på en vecka för att han ska känna sig trygg på dagis... Dessutom var han ledig både onsdag och torsdag. Och så är han lite småkrasslig, hostig.

Men nu längtar jag tills jag och Hugo ska åka till Berlin! Igår kväll låg jag faktiskt och funderade på vad och hur jag ska packa, trots att det är över en vecka kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar