onsdag 24 februari 2010

Kompisar är bra att ha

Min kompis S kom hit idag och gick först ut en sväng med Hugo till parken bakom huset och sedan en promenad med Assar. Oscar har varit gnällig och eländig hela dagen, han har ont i magen och i rumpan av all diarré, så det var verkligen stor hjälp att S kunde komma. Hon är dessutom den enda av mina kompisar som faktiskt är kär i Assar, de andra är inte direkt hundmänniskor, så jag vet att hon också uppskattar att gå ut med honom. Annars har det varit en rätt jobbig dag eftersom båda barnen fortfarande är sjuka. Det känns som att denna magsjuka aldrig ska gå över. Oscar äter fortfarande för lite, men håller sig flytande iaf, så vi behöver inte åka in än iaf. Är dock inte helt övertygad om att denna omgångs sjukhusbesök är över tyvärr.
Sedan har jag funderat en hel del på Oscars utveckling och kommit fram till att jag tror att han har någon typ av språkstörning utöver utvecklingsstörningen, för han förstår så mycket mer än han kan uttrycka. Eller, till mig kan han ju uttrycka en massa med bara aaA och m m m, men jag tycker att med tanke på hur mycket han förstår så borde han iaf ha börjat med bababa och dä. Men han är inte ens i närheten. Inte för att jag vet vad jag ska göra med denna ytterligare bit av Oscarpusslet, mer än börja med tecken vilket vi så smått gjort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar