tisdag 16 februari 2010

Jäkla magsjuka!

Oscar är kvar på sjukhuset med T sedan i lördags. Andningen är ganska bra, men nu är det magsjukan som är problemet, han får inte behålla något så han blir uttorkad. Han har fått dropp, men har fortfarande inte så bra värden, så de vill övervaka. Men kanske får de komma hem ikväll. Trots detta är han inte så påverkad som man skulle kunna tro, utan ganska glad. Så jag åkte till Berlin iaf med Hugo. Resan och gårdagen var en pärs kan jag säga! Vi gick upp kl 02.30 och Hugo säger att han mår illa, ja ja tänkte jag, det gör jag också ibland av att gå upp mitt i natten, och han var ju dålig i magen så det var väl inte så konstigt. I taxin på väg till flygbussen spydde han, som tur var hann jag få upp en hundbajspåse så taxin klarade sig. I flygbussen spydde han ziljoner ggr. Som tur var kom det inte så mycket längre då eftersom han ju inte hade ätit. Stackarn var så hängig och eländig. Sedan på flygplanet fortsatte han spy, men då hade jag köpt cola så han fick i sig något. På väg från planet till att hämta vagnen hann han också kräkas... Jag är så glad att jag tog med vagnen, tvekade ju lite ang det eftersom han ju är stor nu, men jag hade inte klarat mig utan den. Jag packade upp den direkt vid bagagebandet. Sedan blev han jätteglad när min syster F mötte oss, så då piggade han på sig lite. Men hela dagen igår var han jättesjuk och kräktes flera ggr och orkade knappt sitta upp. Ville inte ha mat alls, men drack cola och vatten. Han har inte spytt sedan igår kväll, men han är fortfarande dålig i magen och väckte mig 2 ggr i natt för att han bajsat. Lite lite macka och kokt ägg har han ätit idag, vi får se om han får ner någon middag. Men annars är han mycket piggare idag, han har suttit i vagnen och pratat med oss och sovit medan vi promenerat runt här i Berlin. Nu vill han lyssna på musik på min mobil, så nu måste jag sluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar