söndag 7 februari 2010

Singstar och spyor

Igår hade jag och mina tjejkompisar singstarkväll hemma hos L. Vi åt tacos och cheesecake och drack drinkar och sjöng en massa singstar. Det var jättekul! Skönt att få komma hemifrån och träffa kompisarna. Fast till en början verkade det inte bli något singstar eftersom mamma visade sig vara på väg till linköping för att se min kusins föreställning när jag ringde och skulle hämta skivorna, och jag trodde inte att jag hade nycklar dit och den enda andra som hade nycklar var min bror som befann sig i berlin för att hälsa på min syster. Men efter mycket letande här hemma så hittade jag en nyckel som skulle kunna vara rätt, och som sedan som tur var visade sig vara det också. Så det var lite osäkert ett tag.

Idag har jag och Oscar slappat hemma hela dagen medan T var med Hugo i simhallen. Oscar var supergnällig hela dagen och ville inte ens äta gröt. Sedan åkte vi hem till mamma och åt middag och Oscar fortsatte vara gnällig. Gnälligheten fick sin förklaring när vi kom hem och han spydde ner hela sängen och sig själv... Blä... Dessutom så luktade det så illa så att jag också blev tvungen att spy... Dubbelt blä... Så nu är tvättmaskinen laddad med nerspydda sängkläder för att sättas igång direkt imorgon bitti, för det var för sent att sätta igång den nu ikväll. Jag tvättade av Oscar så gott det gick för att sedan bada honom när jag tagit rätt på sängkläderna och torkat och desinficerat golvet, men då hade han redan somnat på en handduk i vår säng. Så nu ligger han här och luktar kräks. Jag orkar inte väcka honom och bada honom eftersom han avskyr att bada, så då kommer han aldrig att somna om, han får bada imorgon istället. Eller i natt om han spyr mer. Suck. Ser inte fram emot natten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar