tisdag 5 januari 2010

Sjukskriven

Nu är jag sjukskriven tom 22/1. Känns dels skönt att få vila och försöka komma tillbaka, men också stressigt och tungt för att det verkar bli så mycket knas med allt runt omkring. Vet inte alls hur det blir med CSN, tex. Jag försökte ringa runt och fråga vad som gäller igår, men blev bara totalt utmattad. Om man inte behöver sjukskrivas innan man pratat med dem, så behöver man det ju garanterat efteråt tyvärr... Så jag vet inte alls hur det blir med min inkomst den här månaden, men det får jag försöka lägga undan, annars kommer jag ju aldrig må bra igen. Läkaren som sjukskrev mig kändes bra iaf, jag ska tillbaka dit i slutet på nästa vecka och göra några tester tydligen. Är lite orolig för att de ska försöka ge mig några mediciner, för det vill jag absolut inte, men antagligen är det väl bara någon standardprocedur.
Sedan var vi hemma hos mamma och åt middag nu på kvällen, för min syster åker till Berlin på torsdag för att vara borta 6 månader. Ända fram till nu har det känts helt okej och jag har inte tänkt så mycket på det, men nu har jag en liten klump i halsen när jag inser att hon inte kommer att vara här. Ett halvår är ju visserligen inte så lång tid, men jag tror aldrig att vi varit ifrån varandra så länge förut, jag kommer verkligen att sakna henne.

Och lilleman har ju börjat inskolningen på dagis nu, två dagar har vi hunnit med. Det är T som får ta hand om det, jag orkar inte, men det har väl inte gått superbra hittills (läs personalen har inte fått röra honom ännu och han vägrar vara på golvet) men det var väl ganska väntat, så det är bara att kämpa på. Skönt bara att jag slipper, för jag hade brutit ihop om jag var tvungen att göra det som jag mår nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar