lördag 9 januari 2010

Åka i backe...

Idag gick vi en promenad hela familjen, Oscar i vagn och Hugo på snowracer. När vi kom till en backe stannade vi och jag och Hugo åkte några gånger med snowracern, han blev så lycklig. Det var nog första gången han åkte i riktig backe, och dessutom med snowracer ist för pulka. Det var så härligt att se hur hela han strålade och skrattade! Han har liksom varit lite bortglömd hela denna julledighet tyvärr. Ja, förutom på sin födelsedag förstås.
Men nu i torsdags fick jag iaf tummen ur och åkte till naturhistoriska bara jag, Hugo och min kompis E. Det var superlyckat. Han sov lite på väg dit, och lite på väg hem, så han orkade med allt. Dinosaurierna var såklart jättespännande, men också djuren. Storfavoriten var en konstgjord kattfisk som man kunde "mata" med olika saker - var det gott sade den "mmmm, nam, nam, nam, nam" och om det var äckligt "bläää". Han har pratat om fisken sedan dess och börjar gapskratta när jag härmar hur fisken sade "blääää". Människans utveckling var han dock inte så inresserad av, utan konstaterade att de var apor och ville går vidare...
Det är ändå härligt att han börjar bli så stor nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar