söndag 24 januari 2010

Ikea och middag hos mamma

Idag var Hugo och T iväg och badade i högdalen, jag och Oscar åkte till ikea med min mamma så länge. Tyvärr (eller såklart?) fanns inte det hon letade efter, så vi kom hem med ett par ramar bara. Sedan gick vi en kort promenad med Assar och efter det åkte vi hem till mamma för att äta middag. T och Hugo kom efter. Tydligen hade simhallen varit en stor succé och Hugo ville inte gå därifrån, så nu har vi bestämt att iaf varannan helg ska han och T åka iväg och bada, mysigt med lite egentid för dem.
På väg hem från mamma kläckte Hugo en skön kommentar, vi gick förbi en buss och han frågade vart den gick "till karolinska sjukhuset" svarade jag eftersom det var precis vad som stod på bussen ju. Hugo tänkte efter en liten stund och frågade sedan "är det en amebelansbuss?". Amebelans betyder alltså ambulans. Det är så kul att han har börjat fundera över saker nu och dra egna slutsatser. Fast jag måste erkänna att jag blev lite orolig och fick en föraning av den tid som ska komma när han plötsligt frågade "varför blir det grönt?" när vi var ute på promenad igår. Jag trodde en kort stund att han undrade varför det var snö nu och hur det sedan blir grönt och gräs, men sedan förstod jag att han bara undrade just det han sade, det var nämligen en gatlykta vid gångvägen som lyste lite grönaktigt. Så den här gången fanns det ju ett enkelt svar iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar