onsdag 20 januari 2010

Pop-shopping och kompisfika

Idag var första dagen som jag själv lämnade båda barnen på varsitt dagis. Det gick faktiskt mycket smidigare än jag hade föreställt mig, så det känns ju lovande. Efter det åkte jag till polarn o pyret i globen eftersom deras rea på ytterkläder började idag och Oscar behövde en windstopper fleece. Tyckte jag var väldigt duktig som bara köpte en röd windstopper och en mörkblå baströja till Oscar och ett par mörkblå manchesterbyxor till Hugo. Sedan promenerade jag hem till min kompis K i årsta som jag inte träffat på ett par månader, det var jättetrevligt. Jag är nog ganska bortskämd med vettiga vänner som verkligen går att prata med även om vi inte ses så ofta. Sedan åkte jag hem och gick en promenad med Assar och passade på att gå förbi djuraffären och köpa en ny sele till honom eftersom hans gamla gått sönder. Sedan var karusellen igång igen med hämtning av båda barnen, hämta paket med lite nova star rea och middagsbestyr.
Idag kom också kallelsen till Oscars hjärt-ultraljud, den 3/2 blir det. Ett sms kom också från olmed att ståskalet var klart, får se om jag orkar/hinner hämta det imorgon, men eftersom Hugos dagis har planeringsdag är det inte så troligt.

Oscars inskolning går faktiskt helt okej nu och han verkar ha fäst sig vid sin "resurs" redan, så på den fronten känns det också rätt bra just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar