måndag 18 januari 2010

Feberfri sedan igår

Whohoo! För en gångs skull har Oscars feber faktiskt gått ner INOM de magiska tre dagarna! Kanske kanske kanske vågar man hoppas på att immunförsvaret börjar bli lite bättre? Fast han är fortfarande snorig och hostig, framför allt på kvällarna och nätterna. Idag fick han vara hemma från dagis, men beroende på hur natten blir och hur han mår imorgon känns det just nu som att han får gå imorgon iaf. Måste dock fortfarande ge extradoser av airomiren, så vi kan inte slappna av med andningen ännu.
Så idag har jag och lilleman alltså varit hemma och gjort absolut ingenting. Jag har legat och läst i soffan och Oscar rullade omkring på golvet och pysslade med sitt. Sedan gick vi ut med Assar och hämtade Hugo på dagis. Lagade wok med lövbiff till middag, det var superlänge sedan sist, vi wokar typ bara kyckling jämt, så det var verkligen gott. Och jag bestämde mig för att våga prova att mixa samma mat (det var väldigt svag wok) som vi åt, blanda i lite minimax, och ge till Oscar. Resultatet? ...*trumvirvel*... Han åt upp mer än hälften! Jag får snart ryggskott av att dunka mig själv i ryggen, så nöjd är jag! Så nu ska här bli ändring minsann, Oscar ska börja ät samma mat som vi till middag. Det är ett stort steg. Jag kommer ihåg hur jag brukade föreställa mig middagen när jag var gravid med Oscar, hur vi skulle sitta allihop vid matbordet tillsammans. Och sedan dröjde det till Oscar var nästan ett år innan han ens kunde sitta med vid bordet eftersom han måste ha en specialstol... Att nu börja äta samma mat känns som ännu ett steg i den riktningen. Utopin vore ju förstås om han kunde äta lite själv, sitta och plocka med något liksom som barn gör, men det verkar desvärre dröja till den dagen. Men iaf, ett framsteg idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar