söndag 1 november 2009

Kyrkogården

Igår var vi (liksom typ tusen andra) på skogskyrkogården och tände ljus. Varför gör man inte det oftare? Är det för att vi inte är så religiösa här? Gör de som ÄR troende det oftare? Besöker graven och tänder ljus alltså. Det är så vackert med alla ljus i mörkret. Jag bor ju inte så långt ifrån heller, så jag borde ju kunna masa mig dit oftare. Eller, jag går ju där ibland, men jag tar aldrig med mig ljus förutom just på allhelgona. Jag gillar ju iofs inte att gå själv där när det är mörkt förstås, kanske är det också en sådan sak som avgör när människor besöker graven. På allhelgona är ju kyrkogården full med folk, så då känns det väldigt tryggt även om det är mörkt, en vanlig kväll är man ju helt ensam där och då är det inte riktigt lika mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar