torsdag 5 november 2009

Genetikerna imorgon!!!

Japp, imorgon är det, dagen D, the D day. Jag är uppvarvad som ett barn kvällen före julafton, hur ska jag kunna sova? Formulerar frågor i huvudet. Tänker igenom så att allt ska funka när E ska passa Hugo imorgon. Vad ska han ha på sig? Tänk om det regnar? Ska de gå ut och leka? Hur gör vi med hans lunch? Hur gör vi med Oscars lunch? Tänk om Oscar vägrar äta och är hugrig och gnällig hela besöket? Tänk om han är gnällig för att han är trött? Tänk om jag inte kan koncentrera mig på vad de säger för att Oscar är gnällig? Tänk om de säger hemska otrevliga saker som jag inte vill höra? Tänk om jag är invaggad i något slags falsk säkerhet och det egentligen är storknas med Oscar? Tänk om jag blir sjuk för att jag tog det där j-la vaccinet idag? Tänk om Hugo blir sjuk av vaccinet? Tänk om Hugo blir sjuk av vaccinet FÖR ATT jag lyckades få igenom att han skulle vaccineras trots att han inte fyllt 3 än? Alltså helt och hållet mitt fel. Tänk om de säger att Oscars knas är ärftligt, att vi har missuppfattat när de sagt att vi inte har några avvikelser? Tänk om de säger att om vi skaffar fler barn kommer de säkert att bli små knasbarn de med? Tänk om de säger att Oscar aldrig kommer kunna prata?
Tänk om, tänk om, tänk om...

Orkar inte ens skriva ner alla tänk om.

Och jag har ont i armen efter sprutan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar