fredag 11 juni 2010

Sjuka barn och sommarlov

Japp, sitter här låst med sjuka barn. Oscar har öroninflammation och antagligen lunginflammation igen, och Hugo har vattkoppor. Helt okej med vattkoppor egentligen, om det inte vore så att Oscar helst inte ska få det. Så nu känns det inte superskoj, men det är ju inte så mycket att göra. Vi har fått medicin utskrivet iaf som han ska ta så fort han visar tecken på vattkoppor, så det är väl inte hela världen.
Och jag är klar med all skola! Som jag har stressat! Men fick tillbaka betyg på ena kursen direkt, så nu väntar jag bara på juridiktentan, och det känns ändå som att det ska mycket till om jag inte får godkänt på den. Men, som sagt, som jag har stressat. Jag har tappat bort två, ja TVÅ, böcker som jag höll på att läsa, på en vecka. Och fortfarande inte hittat dem... Då är min hjärna sönderstressad. Jag brukar aldrig tappa bort något. Men nu har jag iaf sommarlov! Och eftersom vi fick vårdbidraget höjt till 3/4 så behöver jag knappt jobba i sommar, bara några ströhelger och en hel vecka, det ska bli skönt. Fast jag har inte riktigt kommit in i sommarlovslunket ännu, jag satt igår och tittade på tv och hade en känsla av att jag fuskade för att jag egentligen borde läsa något tråkigt eller skriva något, lustigt hur man liksom ställer in aktivitetsnivå i hjärna och sedan tar det ett tag att ställa om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar