onsdag 23 juni 2010

Det drar ihop sig...

Snart snart åker vi till Valencia! Ipping here we come! Har packat och packat halva dagen, mycket blir det och många kollin. Och galet mycket att tänka på som absolut inte får glömmas, tex diverse medikamenter till lilleman. Men packningen är halvklar iaf. Imorgon åker vi till landet för att fira midsommar. Med blandade känslor. Det kommer att vara så galet tomt utan pappa. Så fel. Men det ska ändå bli trevligt att träffa morbror med familj och pappas barndomsvän med fru som vi alltid firar med. Men konstigt konstigt. Och tomt. Och antagligen sorgligt blandat med fina minnen. Så jag stålsätter mig för känslomässig berg- och dalbana. Sedan på lördag morgon skjutsar mamma oss till Skavsta, och sedan bär det av till Valencia. Och äntligen får vi träffa Ipping och B! Min allrakäraste syster som jag saknat så. Och som den lille Hugonen längtar efter. Men nu är det stress med packningen, Två väskor, två handbagage, två vagnar varav den ena i väska, Assars packning (han ska bo hos svärmor när vi är borta) och landetpackning. Det går runt i huvudet just nu kan jag säga, och många listor blev det.
Dessutom måste vi ta ur de två bakre sätena i bilen (7-sits) för att få plats med allt, var nämligen tvungen att sätta i dem för att kunna besiktiga bilen. Vilket jag dessutom blev tvungen att göra i Nyköping eftersom jag var dum nog att komma till min inbokade tid här i sthlm UTAN de där jämrans sätena och vackert fick åka hem i oförrättat ärende, och sedan fanns inga tider i sthlm kvar innan 1/7 då det skulle bli körförbud om den inte var besiktigad. Men nu är det klart iaf, och givetvis gick den igenom utan problem.
Nu måste jag återgå till packningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar