söndag 6 juni 2010

Funkisveckan 4

Hade tänkt avsluta funkisveckan med något positivt, men tyvärr hann verkligheten ikapp.
Vi skulle ju sluta med astmamedicinerna till sommaren för att se om Oscar klarade sig utan, så det gjorde vi, och det gick bra. Tills han blev förkyld förra helgen, så då började vi medicinera igen, men det behövdes bara morgon och kväll, så det kändes bra, och jag började hoppas på att vi kanske ska slippa detta nu någon gång. Men nu i helgen har han knasat med andningen igen, och varit supergnällig... Så det är bara att inhalera, inhalera och inhalera. Men det känns inte alls bra, jag börjar noja för lunginflammation igen. Och eftersom det är så varmt nu så måste ju Oscar dessutom dricka mycket mer, men han dricker ju inte så bra, så vattnet kommer lätt fel, vilket ju också är en risk för lunginflammation. Han dricker inte vatten eller saft eller något annat ur nappflaska, han blir bara jättearg för att det inte är minimax i flaskan, så då får han dricka ur en speciell kopp (för pipmugg är stört omöjligt, han fattar inte att man kan dricka ur den) men det funkar ändå inte super. Så nu börjar jag dessutom noja för valenciaresan, för hur jag ska få i honom ordentligt med vätska. Och dietisten är supersvår att få tag i, och minimaxen är slut i typ hela stan med leveransdatum 19/7. Ja, jag skrev rätt, 19/7... Får lite panik av att tänka på det, vad ska han äta då liksom? Får de ens göra så? Och nu upptäcker jag dessutom hur riktigt dumt det var att privatisera apoteken, för förut kunde man ju gå in på ett apotek och få svar på var någonstans en vara fanns, men se det går minsann inte längre. Man måste ringa väldigt många samtal till väldigt många olika apotekskedjor (som man dessutom ska vara medveten om att de finns) och stå i långa telefonköer, för att sedan få ett direktnummer till det specifika apoteket och stå i telefonkö i sisådär hundra år till. Till väldigt många olika apotek alltså. Inte så smart uttänkt...
Så nu känner jag mig lite trött och less bara... Och hoppas att vi ska slippa åka in, det låter illa, men jag har verkligen inte tid med att han är sjuk nu de närmaste tre dagarna, jag MÅSTE göra klart min tenta. Och samtidigt blir jag ledsen för lilleman, för han brukar inte vara så här gnällig, så han måste ju må dåligt min lilla skrot...

3 kommentarer:

  1. Usch och fy för att våra små inte kan få må bra!! Förkylningar, lunginflammationer och annat knas. Nä - nu får det vara nog snart! Hoppas att det löser sig till det bättre.

    Skitjobbigt med maten! Vet du - vårt lilla Ludd håller på att få testa någon annan mat eftersom Minimaxen inte var bra för hans mage. Vet inte riktigt hur det går riktigt än - men som det ser ut nu så kan vi förhoppningsvis skippa minimaxen ett tag framöver. Det jag ville komma till är att vi i så fall har ett "flak" minimax här hemma som ni skulle kunna få låna (eller få beroende om vi som sagt inte behöver den mer) tills ni får tag på mer. Det är bara till att hojta!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det vore verkligen super att få låna ett flak!

    SvaraRadera
  3. :o) Inboxa mig ditt mobilnummer på FL så fixar får vi prata ihop oss om leveransen!

    Kram så länge!

    SvaraRadera