måndag 8 mars 2010

Trött idag...

Hugo har öroninflammation och jag känner mig förkyld, inte kul. Oscar hostar värre och värre, men hade haft det jättebra på dagis. Hostan är dock värre nu och han har behövt extrapuffar flera ggr idag, så vi får se hur det blir. Hoppas verkligen att det räcker med sprayerna, vill INTE behöva åka in. Vill inte att han ska vara sjuk öht... Nu får det vara nog med sjuka barn!
Så allt jag har gjort idag är att ta hand om Hugo, åka till doktorn för att få bekräftat öroninflammation och hämta och lämna Oscar på dagis. Assar fick vänta med att gå ut tills Thomas kom hem, för jag fick knappt ut Hugo. Stackarn orkade inte gå ens till Oscars dagis, så vi fick ta ministeg och köra "jag bär dig till lyktstolpen så får du gå själv till nästa lyktstolpe så bär jag dig igen"-varianten. Stackars liten. Dessutom är han livrädd för att kräkas varje gång han hostar, vilket leder till att han börjar gråta, vilket leder till att han hostar ännu mer, vilket leder till att han blir hysterisk och gråter ännu mer, vilket i slutändan leder till att han hyperventilerar, tokhostar och nästan kräks eller kräks lite grann. Så han har det inte lätt, min stora pojke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar