tisdag 23 mars 2010

Nu har jag rast!

Sitter och softar och läser ny vampyrbok, "guilty pleasures" av Laurell k. Hamilton. Kl 10 ska jag ner i tvättstugan och hämta upp tvätt, sedan damma hela lägenheten, sedan dammsuga och sedan röja i köket. Det blev blixtstädning igår och idag eftersom T´s kusin kommer och hälsar på ikväll, vilket vi fick reda på igår. Bra framförhållning T... Men hon är så rar så det ska bli jättetrevligt, och vi behövde ju städa hursom. Men det blir tyvärr svårt att hinna plugga något idag, och imorgon ska vi till neurologen, sedan föräldrafika på Oscars dagis och sedan teckenkurs, så det blir nog inget pluggat imorgon heller. Jag är så glad att jag blev klar med Habermas igår iaf!
Vet inte riktigt vad som ska ske hos neurologen imorgon. Jag ska iaf be henne skriva ett nytt intyg så att vi kan söka nytt vårdbidrag, och så vill jag veta hur det blir med magnetröntgen av hjärnan. Ang vårdbidraget så undrar jag verkligen hur det ska bli, kuratorn säger att vi inte ska våga hoppas att det höjs mer än till ett halvt, men jag har läst mig till att barn med downs syndrom får ett halvt första året och sedan ett helt när barnen är mellan 1-7 år, och Oscar är ju mer "efter" än de flesta barn med downs. En del barn med downs har ju iofs hjärtfel, men absolut inte alla. Så nu undrar jag hur det blir, tycker att om barn med downs blir beviljade ett helt utan snack så borde vi få det också. Det kan ju inte få vara som så att bara för att Oscars diagnos är så ovanlig och okänd så får vi mindre, det känns väldigt orättvist isf. Men, men, jag ska inte sitta här och gnälla innan vi ens lämnat in den nya ansökan. Dessutom skulle jag ju läsa min nya bok nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar