onsdag 3 mars 2010

Ortoser och teckenkurs

Idag har jag och Oscar varit på olmed och provat ut och hämtat hans sprillans nya ortoser. Ortoser är fotskenor som han ska ha dels för att foten ska hållas rät mot golvet eftersom han gärna står på tå eller på fotryggen, dels för att ge extra stöd när han ska försöka stå och dels för att förhindra att han översträcker benen. Som det är nu ser det nästan ut som att knälederna går åt andra hållet när han spänner benen för att han översträcker så mycket. Köpte också ett par supersöta adidas gympaskor som han kan ha som inneskor på dagis nu, och senare när vädret tillåter ha ute. De bytte remmar på ståskalet också så att det ska bli lättare att få fast honom snabbt, han är ju så galet snabb på att åla och spänna sig så att det blir toksvårt att få fast honom, men nu har jag iofs fått lite mer rutin på det.
Sedan på kvällen har jag och T varit på teckenkurs för första gången. Det var lite segt i början, tror kursledarna var lite osäkra, men ganska snabbt blev det jättekul. Kände mig så himla peppad och inspirerad efteråt! Lite nojig blev jag dock när de i början sade att när denna kurs är slut ska vi ha lärt oss ungefär 450 tecken! Det låter ganska mycket, men känns inte alls omöjligt, för redan nu första gången lärde vi oss massor, och det är ju 9 träffar kvar. Läxan till nästa vecka är att hitta på persontecken för oss och Oscar, och jag har redan kommit på Oscars tecken så det känns bra.
Det hade dessutom funkat jättebra för mamma att passa båda barnen, så det finns hopp om att vi inte ska behöva "dubbelbarnvakt" varje gång.

Fick också hem några reafynd från www.lillamirakel.se, bla molo dalmatiner så idag är jag nöjd. Lägger in bild senare på både ortoser, skor och reafynd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar