onsdag 23 mars 2011

Vår!!!

Nu, äntligen, är det vår! Snön börjar försvinna (och lämnar förvisso gigantiska grushögar, men ändå) och solen värmer. Ljuvligt! Skalkläder istället för vinterkläder på barnen, och tunna färgglada mössor. Nu ska väl sjukorna vara över? Gräva kanaler i sandlådan. Och snart snart, när som helst kommer alla små lökar att titta upp! Den här årstiden önskar jag att jag hade en trädgård... Jag skulle nog i och för sig vilja ha en trädgård vilken årstid som helst, men det är nog på våren som jag längtar som mest. Kommer på mig själv med att tänka att man visst kan bo långt från stan, och behöva åka buss och pendeltåg, inga problem, bara man har en trädgård... Som tur är sansar jag mig rätt fort, men jag måste nog in på hemnet och kika lite bara, bara på skoj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar