måndag 1 november 2010

Skola skola skola

Ja, enligt rubriken då... Hur mycket skola som helst och så en sådär lagom dos sjuka barn gör så att jag inte hinner med något annat, särskilt inte blogga. Men nu är det bara en hemtenta kvar på denna del av kursen, så kanske kanske blir det lugnt någon vecka sedan iaf. Barnen är hostiga båda två, men de är relativt pigga och får lov att gå på dagis imorgon så att jag hinner klart med tentan. Idag var de hemma med T båda två, Oscar för att hans dagis var stängt och Hugo för att T ändå var hemma och för att han ändå är hostig. Så att jag kunde vara i skolan hela dagen för vårt avslutningsseminarium med opponering på rapporterna. Jag kom till skolan kl 8 och mötte min grupp för att diskutera lite, och jag var så trött och kände att den här kursen har varit så väldigt jobbig och jag kände att jag inte hade grepp om något. Men allt eftersom dagen gick vidare så blev jag piggare och piggare och kände helt plötsligt att jag verkligen har lärt mig något denna kurs. Det är en väldigt härlig känsla, och annorlunda från tidigare kurser, för tidigare kurser har varit intressanta så klart och visst har jag lärt mig så till vida att jag fått kännedom om saker som tidigare varit relativt okända för mig, men det känns som att jag verkligen åstadkommit något denna kurs och det är faktiskt något av en kick. Det är sådana här dagar som jag kommer ihåg att det faktiskt är sjukt roligt att plugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar