söndag 21 november 2010

Så var vi där igen...

Lilleman knasar med andningen och hostar så att han spyr. Suck. Så nu är T med honom på akuten. Fast jag hoppas fortfarande att de får komma hem igen ikväll, han har ju klarat sig så bra nu i höst så han kanske har blivit bättre. Hoppas hoppas!
Så jag får skippa skolan imorgon. Fast nu har vi äntligen bestämt oss för att köra ett vab-schema, så det känns ändå helt okej. Planen är att jag vab:ar om något av barnen är sjuka på en måndag och/eller onsdag och T på tisdag och torsdag, och så turas vi om på fredagar. Det har ju varit så mycket tjafs om vem som ska vara hemma nu den här hösten, så jag tror att det blir bra med schema. Sedan får vi väl byta om jag har viktiga saker i skolan på någon av "mina" dagar, men jag tror och hoppas ändå att vi slipper mycket tjafs. Haha, det är mycket knäppa grejer som man (hm, jag iaf) nog aldrig hade tänkt att man ens skulle behöva prata om och än mindre uppleva. Och som ändå är självklara nu när man väl är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar