fredag 9 april 2010

Suck...

Akuten i sex timmar med Oscar igår. Halsfluss och början till lunginflammation, wohoo. Fick iofs träffa läkare ganska snabbt, men sedan var det inhalationer, väntan på lungröntgen och provsvar osv. Som tur är så var syresättningen ändå bra, så han behövde inte läggas in. Så nu har vi eländig liten skrot här hemma med hög feber och mycket gnäll och gråt. Han fick iaf antibiotika och så ska vi öka pulmicortdosen. Och om han blir sämre är det bara att åka in igen, men det håller vi tummarna för att vi slipper nu när det bara var början till en lunginflammation så kanske den inte bryter ut fullt.

Nu sitter jag och slöglor på "så ska det låta" men klarar inte riktigt av det för allt utom Tommy Körberg är så fruktansvärt dåligt. Jag ryyser. Mede kan tyvärr verkligen inte sjunga alls, Pernilla brukar vara okej iaf men inte idag tyvärr och stackars vad han nu heter kan ju inte heller sjunga men klarar sig lite på att han skämtar. Nä, om inte Tommy var med skulle jag bytt kanal, men jag verkligen älskar honom så jag håller för öronen eller lämnar rummet när de andra sjunger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar