tisdag 25 maj 2010

ja, jag är hopplös på att blogga just nu...

jag har bara så mycket att göra. Nu läser jag två kurser samtidigt för att få ihop mina poäng denna termin, varav den ena är "juridik i socialt arbete" 15 p. Jättekul är den! Men inte direkt något man glider igenom, det är myyycket att läsa och ha koll på, och just lagtext är väl inte den lättaste lektyren direkt. Sedan måste vi också ha lite koll på förarbeten och praxis för att veta hur lagen ska tillämpas, så det är en hel del rättsfall och lite propositionstext att gå igenom också. Tenta på måndag! Och den andra kursen läser jag med utbytesstudenterna, och vi ska ha ett grupparbete med muntlig presentation och skriftlig uppgift på ca 8 sidor, och också en individuell uppgift på ca 8 sidor. Allt detta ska vara klart 3/6... Så det är väldigt mycket helt enkelt. Men jag satt i helgen och gjorde övningstentor hos min kompis L som är jurist, och det gick ändå rätt bra, ffa så kunde jag lätt se vad jag behöver fokusera på och vad jag har så bra koll på så att jag kan släppa det.
Och Oscars dagis har något slags föräldradag imorgon som jag inte kan gå på för att jag har skola till 16, och man måste tydligen baka också, så jag ska snart sätta igång med det. Jag måste bara vänta på att Hugo ska somna först, för annars kommer han att kräva att få vara med och hålla sig vaken tills han får smaka. Så nu blir jag stressad av att jag inte kan börja baka än för att han inte sover.

Men jag SKA bli bättre på att uppdatera, måste bara ta mig igenom allt plugg först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar